Monday 24 June 2013

Zaman Pra-U SMK Tansau, Penampang

My Life Is My Message

Assalamualaikum

(Zaman Pra-U SMK Tansau, Penampang)

Hidup sebagai pelajar sekolah dulu memang menyeronokkan. Of course-lah kan. hehe~ Enjoy enjoy juga, tapi pelajaran mesti diutamakan. Itulah harapan kedua orang tua kita semua. Setelah mengharungi exam UPSR, PMR & SPM, dan akhirnya exam STPM 2011. Alhamdulillah berkat doa & dorongan ibubapa, berjaya juga melepasi segala kehidupan time di bangku sekolah. hehe~ Zaman pra-U? Yup! Penuh dengan pelbagai dugaan dan cabaran. Banyak sangat kenangan manis & pahit time tu. 


Dulu time form 6, kelas aku kelas 6 Bawah I dan 6 Atas I, maksudnya kelas EKONOMI. Ndak sangka pula dari aliran SAINS time SPM pigi ke aliran EKONOMI. Satu benda pun langsung ndak tahu pasal bidang ekonomi ni. haa~ xpa xpa. Benda baru jangan kita tolak tapi kita pelajarinya. Alhamdulillah dengan didikan Miss Chong selaku guru kelas aku time tu dan juga selaku guru ekonomi, dapat juga ilmunya. Miss Chong memang TERBAIK~ Guru-guru lain pun terbaik juga seperti Puan Rohana, Puan Rosaini, Puan Zaraiton, En Salam, En Bakri (Ketua Form 6), Puan Faridah, Puan Ipah, Puan Windy, Puan Lidwine dan lain-lain. Mereka semua TERBAIK~ Tanpa mereka semua, tanpa doa mereka semua, tanpa dorongan mereka semua, aku ndak dapat apa yang aku impikan.



Alhamdulillah, setelah setahun setengah menimbah ilmu semasa zama pra-U. Ndak sia-sia segala penat lelah, bertungkus-lumus, study struggle, solat hajat dan berdoa. Akhirnya dapat juga result yang baik. hehe~ Tidak lupa juga mak bapak yang sentiasa memberi semangat dan dorongan semasa aku exam dulu. hehe~ Memang  BEST lah hidup zaman sekolah dulu. Really miss it <3

oleh:- amoibhaney.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...